søndag 22. juli 2012

Nord- og østsida av Grønningen 6. juni 2012

En tur på onsdag 6. juni 2012

Gikk fra en parkeringsplass helt nord langs veien ved Skogn-Grønningen. Første biten går det en vei som jeg gikk - bort til demningen, så gikk jeg stien videre. Hadde bare sko på denne turen. Gikk forbi Hølbustaden, og fulgte stien videre og langs vatnet sørover - på østsida av vatnet. Gikk en liten avstikker opp og fikk utsyn over Svengardstjønna, men så blei stien for fuktig for joggesko. På østida av vatnet gikk jeg til Bergbustaden. Der ble det slutt på tørr sti. Det var "tradisjonell" skogssti hele veien, men røtter og sånt, og ikke grusa eller noe sånt, men den var fin og tørr helt dit - denne dagen ihvertfall.
Sia jeg ikke hadde annet en sko, så ble det med å gå samme vei tilbake. OG det var altså "bare" sko fordi jeg hadde vært på sykehuset først.

4,2 km --- 1 time, 15 minutter.







Fra rett ved demningen på Grønningen. Telebilde mot Skarvan


Svengardtjønna fra berget rett nord for Grønningen

Bekk i kvitvesskog på østsida av Grønningen

Der jeg måtte snu pga skotøyet. Hadde EGENTLIG ikke tenkt å gå noe særlig, men så måtte jeg se litt i området

Den smale stien på østsida av Grønningen klemt under stupet

Åssida der stien går bortover

Ingen kommentarer: