tirsdag 10. juli 2012

Lauglolia 30 mai 2012

En tur på onsdag 30. mai 2012

Parkerte ved veien mellom Klett og Byneset. Det går en natursti gjennom naturreservatet som er mest edelløvskog. Litt gran i utkantene. Jeg holdt jeg stort sett til stien. Hadde bare joggesko. Helt øverst tok jeg en liten sving opp til dyrkamarka. Der var det ganske tørt, men ellers var jeg på siten. Ca. halvveis var det ei fuglekasse der taket var litt herja med. Jeg så oppi. Nedi kassa var det en blåmeis på reis. Jeg satt taket på plass før jeg gikk videre da.
Ganske grått hele turen, men noen få solgløtt her og der.

3,1 km. 2 timer








Skogfiol

Kvitveis

En vakker bekkedal litt lenger opp. Ser litt Hawaii-aktig ut

Synes dette også ser litt sydhavsk ut

Fin blanding av gamle og unge trær

Blåmeis i kassa som nevnt ovafor

En skikkelig olding blant ungdommen

Bokfink

Usikker på denne - Riktig navn ønskes

Ingen kommentarer: