tirsdag 10. juli 2012

Almlivola 31 mai 2012

En tur på torsdag 31 mai 2012

Parkerte ved Elgvadet ved veien mot Risvola i Stjørdal. Gikk over elva på den nye brua, og oppover mot fjellet. Ganske grått vær, og noen byger, men litt sol innimellom også. Noen sluddbyger på vei opp. På toppen kom det noen så skikkelig til haglskur, men en del vind. Selv om hetta var på osv., ble det ganske så kaldt i ansiktet gitt. Godt å komme ned i litt lavere terreng igjen.
Jeg gikk mot Ulstadtjønnin, og gikk langs bredden på disse, og kom bort til ei fjellstyrehytte som står der. Gikk inn og skreiv i boka, og en liten pause og mat. Videre gikk jeg litt sørøstover, så østover, til jeg kom til Almlivollen. Der sto døra på gløtt. Jeg gikk inn. Veit ikk eom det er fjellstyrehytte det også, men det så ikke helt privat ut ihvertfall, så jeg skreiv i boka, så lukka jeg døra da jeg gikk videre. Nedafor vollen er det veldig vakker skog, før det dessverre blir hogst igjen.
Siste bit gikk jeg delvis langs en bekk som går ned til Forra. Ved Forra fulgte jeg leva ned til brua igjen og til bilen.

9 km. --- 3 timer, 40 minutter






Forra ved Elgvadet - fra brua


Fra litt vest for Forra. Risvola bak

Fra oppstignng mot Almlivola over mot Fonnfjellet og Røsshaugen med nysnø
Var nysnø fra ca. 900 moh.

Fra Almlivola ned på Raudåtjønnin. Helt bakerst Fosenfjellan.
Forbordsfjellet og Svartkammen til venstre

Øvre Ulstadtjønna

Nedre Ulstadtjønna med Fersvola og med Hermanssasa i skyene

Ei lita myrtjønn ved hovedtjønnin. Hermanssnasa bak

Nærbilde av Hermanssnasa. Ble plutselig så veldig klar og fin

Veit ikke helt hva bekken heter, men en av armene kommer
fra rundt Almlivollen. Her like ved Forra

Ingen kommentarer: