søndag 20. mai 2012

Øvervigdenes

En liten kveldstur på mandag 7. mai 2012

Gikk fra parkeringa nedafor Øvervigdenes og en vei som går østover. En del snø på veien enda, så det var ganske tungt. På hele strekningen var det veldig mye fugl, som det ofte er så en vårkveld. Prøvde å få bilder av dem, men pga. hogst langs veien var det alt for mye kratt og kunstig skog, så det var litt håpløst, men det lydene var jo fine (he).
Da jeg kom bort til Hestholbekken, gikk jeg oppover langs den et lite stykke, før jeg gikk opp på åsen på 385 moh. Lurte på om jeg skulle gå nordo ver til myra der bekken kommer fra, men med en meter snø nede i skogen der, så ... Begynner å blir litt lei av snø nå altså.
Da jeg var på toppen av åsen gikk jeg nordøstover på myra mot ei lita tjønn der. Snø og islagt myr og tjønn, men ikke så mye som nedi skogen. Ihvertfall bar snøen bedre, så jeg snak nedi bare ca. 10 cm.
Etter dette gikk jeg vestover ned mot en vei som går fra Øvervigdenes. Der ble den mye snø opp til skrittet på mange av mine skritt, men det var ihvertfall nedovebakke. Nede ved veien fuglte jeg den tilbake ned til bilen. Der var det også såpass mye snø at  man får litt lyst til å tenke: "Forsvinner den før den neste kommer?". Det er jo ikke så høgt. drøyt 300 moh. Men det har jo blitt sommer før, så ... (he).








Fra like ved Øvre Vigdenes østover mot Storsteinsfjellet

Hestvolbekken

Rett øst for Øvervigdenes over mot bl.a. Skarvan

Nesten på toppen av åsen 385 moh. - Litt nysnø oppå gammelsnøen her.

Fra toppen 385 moh. nordover. Til venstre Risvola, til høyre delvis bak skog er Kliningen

Myra med den lille tjønna nordvest for Øvervigdenes

Fra like ved Øvervigdenes mot Røsshaugen

Like ved veien mellom Øvervigdenes og Aunvollen


Ingen kommentarer: