fredag 4. mai 2012

Sonvatna

En tur på søndag 22. april

Gikk stien opp til Ytre Sonvatnet, så litt på sørsida, før jeg gikk helt ned i strandkanten bort til utløpet. Det er mulig det hadde gått bra å gå over også, for det var et skuterspor der, men det hadde ikke vært så mye kulle, så ...
Borte ved oset var det to kanadagås, som jeg fikk noen bilder av. Det er et par som bruker å ha unger nede ved Sunndal-gården. Sikkert de to.
Etterpå gikk jeg bort til den andre stien, og opp i hyttefeltet, og til toppenj av det. Litt bedre utsikt over mot Skarvan osv. der. Prøvde litt utafor stien også. Litt for mye snø til fottur, men jeg gikk forbi ei hytte der det var en grinatass som ikke likte at jeg gikk rundt hytta virka det som. Syns det må være lov når jeg tydeligvis var den eneste andre skikkelisen i området. Ihvertfall var det bare EN bil på parkeringa da jeg kom dit.
På tilbaketur gikk jeg over hengebrua og en lite skuterspor på vesiden av hovedstien.
Begynner virkelig å savne barmark nå altså!!!








På vei mot Sonvatna. Ganske mye snø enda.

Fra sørsida av Ytre Sonvatnet med Finnkleppen og Røsshaugen bak.

Kanadagåserne gåser seg i råken ved utløpet.

Noen meter langs strada nær utløpet som isen var borte på. Mot Sunndalshøgda  og Skarvan.

Fra litt ovafor Ytre Sonvatnet - Over utløpet. Grønnlipynten ti venstre. Gråfjellet og grønfjellet bak.

Litt tele mot Sunndalshøgda og Skarvan.

Fra nordsida av Ytre Sonvatnet oppi lia, mot Litjskarvan.

Sona der den roer seg etter stryk/ foss ved hengebrua.


Ingen kommentarer: