fredag 25. mai 2012

Stavsjøen

En tur på tirsdag 8. mai 2012:

Gikk fra parkeringa ved Abrahallen. De fleste andre jeg så gikk veien sørover langs sjøen, men jeg gikk skiløypa. Litt tyngre på myra, men finere. Der det går en tursti fra veien og rundt mot andre sida av sjøen, fulgte jeg den stien rundt tilbake igjen. Noen avstikkere ut av stien her og der.
Den innerste bukta av sjøen er må mange måter den fineste, men det er en veldig ødeleggende hogst der. Jeg gskreiv meg i trimboka på stedet. Sånn ca. halvveis på østsida av sjøen er det VIRKELIG ødelagt og månelandskap av hogst. Ganske så teit når det er laga så veldig til tursti der.
Da jeg var tilbake i nordenden gikk jeg litt ned langs vatnet og ikke på stien.

5 km. --- 1 time, 50 minutter







En kvitveis gitt

Var noe gammelskogspreg langs skiløypa også

Over Stavsjøen mot Stavsjøfjellet

Ingen myrer er like

Inn mot deninnerste bakta av sjøen (til høyre).
Egentlig har det vel vært ei elv, men nå er det oppdemt :(:(
Den innerste bukta. Til høre ufafor bildet er det blitt ganske rassert av hogst

Den nest innerste bukta av sjøen

Utover Stavsjøen. Den andre veien er det helt månelandskap. :(:(

Fra nordenden like ved utløpet

Ingen kommentarer: