fredag 7. september 2012

Mellom Gauldalen og Brenna 5. juli 2012

En tur på torsdag 5. juli 2012

Kjørte på vestsida av Gaula og opp ganske mellom Flå og Lundamo. Veit ikke hva grenda heter, men en av gårdene heter Leberg.
Stoppa rett neafor en gård der det er - ser ut som rester av en revefarm.

Gikk en vei første biten, så gikk jeg litt av og på veien og så litt på området. Jeg fulgte en vei til Sågåvatna. Derfra gikk jeg i terreget videre. Gikk opp et skar opp til Lekstjønna. På norsdia av denne tok jeg en matpause.

Videre gikk jeg delvis i terrenget, og delvis på noen stier jeg gikk lit til og fra. En del av området var det litt mye hogst, selv om skogen stort sett var tilbake, men stiene ble plutselig borte, og kom tilbake, så det var vanskelig å følge. Måtte følge kartet og terrenget isteden.
Jeg kom til slutt, før jeg begynte å gå mot det siste vatnet, til Kleivhåmmåren. Myra rundt den var veldig fin. Gikk etterpå en liten omvei mot en voll på vei til Damvatnet. Står ikke navn på kartet, men ...

Først prøvde jeg å gå på østsida av Damvatnet, men det var så bratt og kronglete at jeg måtte gi opp. Måtte i tilfelle ha gått opp på toppen av åsen, men jeg gikk tilbake og rundt på vestsida av vatnet og så sørover. Kom inn på den veien jeg var innom på starten av turen. Den gikk ned i ei skikkelig bratt skråning, som dessverre nå er ødelagt av hogst, og så bratt at hogstmaskinenen har endevendt hele åssida forå komme fram :(:(:(
Siste biten gikk jeg da gjennom skogen på oversida av gården som nevnt med revefarm.








Vakker myr på toppen av åsen øst for Sågåvatnet


Nedre Sågåvatnet


Øvre Sågåvatnet


Der jeg går oppover fra Sågåvatna. En hogst, men fine blomster da ...


Lekstjønna


Myra rundt Kleivhåmmåren


Ved utløpet av Damvatnet

Ingen kommentarer: