fredag 21. september 2012

Elgvadet - Bufossen mm - 24. juli 2012

En tur på tirsdag 24. juli 2012:

Gikk fra Elgvadet ved Forra, og langs elva oppover. Noen steder fulgte jeg en sti, og noen steder gikk stien litt bort fra elva, så jeg gikk bort fra stien. Jeg gikk sånn at jeg aldri hadde mer enn ca. 2 meter bort til skråninga ned mot elva. Mye av tida et stykke ned i bakken også.
Det meste av strekningen har fint urskogspreg, men noen "kunstige" lysninger er det desseverre. I hvertfall opp til Auståsvollen. Jeg gikk innom Auståsvollen og kikka inn i hytta der. Gikk videre langs elva opp til Bufossen.
Så gikk jeg opp til Buvollen og tok matpause der. Skreiv litt i boka inni hytta der.
Etterpå gikk jeg opp på åsen øst for vollen, så jeg så ned på Vigdvatnet. Så gikk jeg sørover i ganske jevn høyde litt i overkant av myrene. Siste biten måtte jeg så klart ned på myra og fulgte bekken øst for Sæteråsen ned til veien. Fulgte så bekken ned til Elgvadet etter noen hundre meter på veien.

6 timer, 20 minutter --- 16,5 km.





Forra litt sør for Auståsvollen


Forra noen hundre meter nord for Auståsvollen


Bufossen i Forra


Bufossen i Forra, og videre oppover elva


Fra Bufossen og nedover elva. Ganske bra med gov fra fossen


På åsen øst for Buvollen


Fra åsen øst for Buvollen mot Kliningen, og Vigdvatnet til høyre


Midt mellom Kvitstenvola og Forra - Sørover mot Skarvan i bakgrunn


Øst for Sæteråsen ca. en km. nord for veien, og nordover myrlandskapet


Bekken jeg gikk langs ned til veien, og som går ut i Forra ved Elgvadet

Ingen kommentarer: