søndag 9. september 2012

Bymarka 11. juli 2012

En tur på onsdag 11. juli 2012

Gikk fra Skihytta, og på en måte rundt halve Gråkallen. Kom ned på en vei som tar av fra veien mot Tømmerdalen, så gikk jeg var den og ut i terregnet igjen etter noen hundre meter. Gikk opp mot Elgsethytta. Tok matpause der, ved utsiktspunktet. Gikk ikke ned til selve hytta. Det var "ulver og hyener" der (altså andre folk).

Etter mat gikk jeg rundt den lille tjønna ved hytta, og sørover langs Bosbergheia. Litt over halvveis til Storheia gikk jeg ned mot Kvistingen. Den var stygg og nedtappa. VAr noe arbeider ved demningen. Sto ei gravemaskin der osv.

Jeg gikk nordover og østover igjen, og kryssa veien mot Elgsethytta, og gikk innom to småtjønn på myra på nordsia av veien. Så tilbake over veien og litt sør for veien over myra mot Vintervatnet. Der gikk jeg ned til bredden av vatnet og fulgte bredden bortover, før jeg gikk opp over myra sør for Skistua og gikk lysløypa de siste par huundre meterne.






















Fra nordsida av Vintervatnet


Vakker bekkedal øst for Elgsetheia


Fra utsiktspunkt ved Elgsethytta - nordover med Kopparen i skyene bakerst


Lit-Kvistingen, med Storheia bak der


Fra vest for Kvistingen - Fongen til venstre - Sylan litt til høyre for midten


Fra vest for Kvistingen og nordøst med Litj-Kvistingen og Kutjønna
Statdsheia og Herbernsheia bak

Fra nord for Rundheia nordøst for Kvistingen og nordøstover


Myra øst for Vintervatnet

Ingen kommentarer: