søndag 3. juni 2012

Reinåa (2)

En liten tur på mandag 14 mai 2012:

Denne dagen var det ganske varmt, og jeg kjørte oppover til Reinåa for å en gang kunne gå oppover der når det er flom. De gangene jeg har passert andre ganger det har vært flom, så har jeg ikke hatt tid eller et eller annet annet.
Jeg gikk oppover ganske tett inntil elva og så høgt opp som det man kan ser fra E14. Derfra gikk jeg ned langs bredden og tok bilder og filma elva. Herrrrrlig elv. Men det er fortsatt plass til mer vatn. Lurer altså fortsatt på hva NVE gir Meraker Brug (sadister) tillatelse til å gjøre.
Når det blir enda mer vatn tenkte jeg å komme meg helt opp dit (føkkings) Meraker Brug vil ha inntak til kraftverk. Blir det kraftverk blir det bare ei halv elv - eller enda mindre. Faan!!! Kommer ikke over det.
Det er enda ikke avgjort, men ...
Jeg gikk ned til E14 igjen tett inntil elva hele veien. Såpass bra med vatn at det var vanskelig å få bilder uten å bli dynka litt, men det gikk.

2,4 km ---1 time, 25 minutter.








Nærbilde av den nest øverste som er synlig fra veien - tatt på vei oppover lia.


En sidebekk jeg ikke veit navnet på.

Den øverste fossen som er synlig fra veien.

Inne i den deilige vannkrusedullen med vatn er det en stein som får kjørt seg


Elva glir raskt over svaene.


På denne strekningen danser elva sexy nedover.

Elva danser fra side til side mellom knauser og sva, noe som gjør den sexy.

Nederste foss før det flater ut nederst i elva.

Ingen kommentarer: