mandag 18. juni 2012

Risvolaveien

En tur på lørdag 19. mai 2012

Jeg tenkte egenlig å kjøre til Elgvadet, og videre til Risvola etterpå. Det var fortsatt alt for mye snø på veien. Jeg prøvde å kjøre litt, og det gikk bra å komme over de første fonnene - det var tydelige hjulspor gjennom, så det gikk greit, men så kom det ei litt høg fonn. Problemet var IKKE at jeg det var glatt eller noe sånt, men hjulene kom ikke ned på bakken pga den høye midten - etter et høyere kjøretøy. Kunne uansett ikke ha kjørt noe videre innover, for ca. hundre meter lenger inn var det ca. en halv meter med snø, med noen få barflekker.
Siden jeg ikke kom meg laus, så måtte jeg ringe etter hjelp. Et lite parti med dekning der. Jeg prøvde først å spa under bilen for å kunne rygge tilbake, og prøvde å legge bar og kvister under hjulene for å få underlaget litt høyere, men det hjalp ikke, så ...
Det ble til at pappa kom og slepa meg ut av fonna, og i mens måtte jeg bare gå litt rundt å ta noen bilder. Etterpå gikk jeg ca. 1,5 km. innover veien, men jeg ga opp pga den halvråtne snøen.
Det bruker å være mer bart etter 17. mai.

3,3 km. --- 50 minutter







Ned på Forra fra veien mot Elvadet og Risvola. Almli bak

Mens jeg gikk og venta på hjelp var det et svarttrostpar som surra omkring.
Hannen var mest i trærne og vanskeligere å få bilde av.

Mot Almlivola fra veien mot Risvola

En av de få bare partiene. Noen står å tygger på et strå.

Det meste så sånn ut. Det bruker liksom å være mulig å komme lenger innover etter 17.mai

Utafor veien var det EI myr som var neten bar, men råtten snø ellers.




Ingen kommentarer: