tirsdag 13. november 2012

Vulusjøen i Malvik - 18. august

En tur på lørdag 18. august 2012:

Starta fra veien ved vest for Vulusjøen, og gikk først på sørsida av sjøen. Nesten borte på østsida ble det litt for bratt, og jeg måtte opp i skogen. Da gikk jeg oppover ei myr og opp mot en ås som ligger like sørøst for vatnet. Vet ikke hva åsen heter.
Fra denne åsen gikk jeg ned på nordsida og kom ned på ei lysløype, som jeg fulgte i noen hundre meter. Ganske dramatisk område, med et bra ras borti åssida i øst.
Fra lysløypa fulgte jeg bredden av vatnet videre. En ganske gjenngrodd liten demning ved utløpet, men ikke så stor. Ca. 30 cm?, og bru over der.
På vestsida var det en del kratt nedafor en hogst, som var vanskelig å forsere, men siste biten før jeg kom ut på veien var bedre.
Gikk en liten tur ned til vatnet og en leirplass der før jeg kom til bilen igjen.








Vulusjøen på sørøst-sida


Veldig lite sopp i området, men noen få var det


Veldig fint "myr og skog og rabber"-landskap øst for Vulusjøen


Like ved der jeg kom til lysløypa - et ras oppi åsen


Ved en liten odde på vestsida av Vulusjøen


... og kvelden ble til natt - ihvertfall nesten - Vulusjøen

Ingen kommentarer: