tirsdag 13. november 2012

Svarttjønna, Svarttjønnåsen mm - 27. august 2012

En tur på mandag 27. august 2012:

Gikk fra parkeringa ved ---vollen nordvest for Drakstsjøan. Gikk mot Svarttjønna og til utløpet, og fulgte bredden av vatnet på vestsida rundt til Svarttjønnåsen. Stygg hogst rundt kommunegrensa Klæbu/Selbu.
Jeg gikk oppover i åsen, og ikke så langt fra toppen møtte jeg på en (antagelig) søskenflokk med lavskriker, Ganske sikker på at det var ungfugler. Fikk sett på dem ei stund og fikk noen bilder av dem.
Etterpå gikk jeg opp på toppen av åsen., før jeg gikk nedover mot sør og dalenmellom Svartjønna og Sniptjønna. Veldig stille her. Gikk langs bredden av denne også, på sørsida, og etterpå litt nordover - eller nordøst, før jeg svingte nordover og neordvst rundt Svarttjønnåsen for ikke å komme ned på bilveien. Måtte krysse bilveien på kommunegrensa Trondheim/Klæbu. Så gikk jeg siste biten på norsida av veien. Var litt vekslende skydekke, men mye sol.







Fra nordsida av Svarttjønna


Fra vestsida av Svarttjønna mot Svarttjønnåsen


Sørsida av Svarttjønna


Like ved toppen av Svarttjønnåsen - en lavskrikegjeng - 4 stk. totalt


Fra like ved toppen av Svarttjønnåsen. Jonsvatnet. Fosen bakerst


Sniptjønna - mot nordøst

Ingen kommentarer: