tirsdag 13. november 2012

Gåstjønna, Fongtjønna mm - 20. august 2012

En tur på mandag 20. august 2012:

Gikk fra Rådalsveien og opp en tidligere vei mot Gåstjønna. Var nede ved utløpet en tur før jeg fortsatte. Gikk rester av veien litt videre. Veien går i oppløsning litt opp lia. Måtte klyve litt for å komme opp et bratt parti, så gikk jeg litt oppover Høgsæterdalen, før jeg gikk opp en sidedal opp mot Fongtjønna. Gikk rundt tjønna, det småregna litt, og kom ei skikkelig vindkule, så stilna det igjen.
Før jeg gikk nedover igjen gikk jeg opp på Mælashøgda. Fulgte en bekk nedover mot Gåstjønna igjen.Kom etter hvert ned til bekken fra Mælastjønna, og fulgte den ned til Gåstjønna. Stygg hogst nederste biten. Spiste en del blåbær, markjordbær og bringebær der. Det er eneste fordel med en hogst.
Fra Gåstjønna gikk jeg litt nord for en slags vei over myrene ned til bilveien igjen, og siste biten på veien.








Fra vestsida av Gåstjønna - rett etter et regnskyll


Sidedalen til Høgsæterdalen som går opp mot Fongtjønna


Fongtjønna - kom et kort regnskyll her også - mer duskregn nå kanskje


Toppen av Mælashøgda


På vei ned fra Mælashøgda osv. - Fonnfjellet, Mannfjellet, Røsshaugen Finnkleppen bak


Noen vakre nedfalls nedover mot Gåstjønndalen


Rett ved Gåstjønndalen


Nede ved østsida av Gåstjønna

Ingen kommentarer: