mandag 15. oktober 2012

Malviktjønna - 2. august 2012

En tur på torsdag 2. august:

Gikk fra like ved Foldsjøen i Malvik. Det går vei et stykke. Egentilg liker jeg ikke å gå så mye på vei. Det er ofte kratt og kunsktig skog langs kanten, men noen ganger er det ikke så lett å komme fram uten. I dette området var det hogd mye utenom veien også, så jeg tok veien.
Et lite stykke opp langs veien gikk jeg i og like ved bekken, så kom jeg opp til Malviktjønna. Der gikk jeg rundt tjønna samme ei som sola (på en måte). Så opp til Malvikvollen, før jeg gikk et myrdrag ned mot der veien fra starten av turen ender.
Gikk litt på nordsida av veien og kom opp forbi noen fine små myrtjønn, før jeg måtte ned på veien igjen, fordi dalen snevra seg sammen litt. Skulle jeg fortsette i terrenget måtte jeg gått litt anderledes. Mye hogst gjorde det vanskelig å ta jeg fram, så det må bli neste gang, så da ble det veien tilbake. Brukte ganske lang tid ved vatnet osv.

8,2 km. --- 2 timer, 35 minutter








Øybekken i Bjørndalen


Øybekken i Bjørndalen


Malviktjønna - bak til høyre vises litt av Jervfjellet


Malviktjønna


Malviktjønna


Myra vest for Malvikvollen - Stuggumyra


Noen småtjønn rettøst for veien

Ingen kommentarer: