søndag 28. oktober 2012

Leksdalen (Sulbuskogen vest) - 12 august 2012


En tur på søndag 12. august 2012:

Vi gikk fra like ved Kleivvollen, og ein sti som går oppover mot Bjørnmyrtjønna osv videre til ei hytte - Burheim. Vi gikk ikk edit, men samme stien et stykke. Like etter Bjørnmyrtjønna skilte vi lag, og pappa gikk opp i åsen til noen moltesteder, og jeg fortsatte langs rekka med vatn: Svarttjønna, Austre Kvålsvatnet, Litj-Kutjønna og Stor-Kutjønna. Gikk langs bredden av disse vatnene.
Fra vestsida av Kutjønna gikk jeg opp i høyden mot sør. Fin viddefølelse der oppe på myrene, selv om det er skog. Så over til Grønlivatna. Der hadde avtalt å møte pappa. Ei hytte som står i på vestsida av vestre Grønlivatnet.
Etter å ha spist gikk vi litt felles langs vattnet, så gikk jeg opp mot østre Grønnlivatnet, og pappa gikk til noen moltemyrer.
Jeg gikk først langs bekken mellom de to vatna, så etter Grønlivatnet mot Selbutjønna, og så ned til Kleivvollen. Litt krongling runt noen gjerder ved vollen, så kom jeg ned på stien der vi gikk på opptur, og møtte på pappa der.

14,4 --- 5 timer, 30 minutter 


















Østsida av Bjørnmyrtjønna


Ved Austre Kvålsvatnet


På vei opp fra Store Kutjønna


På vei oppover (Sør for Kutjønna) - Flensberget til venstre


Høyden og myrplatået sør for Kutjønnin, Kvåsvatnet osv.


Østre Grønnlivatnet

Ingen kommentarer: