onsdag 8. august 2012

Lomtjønna, Svartvatnet 20. juni 2012

En tur på onsdag 20. juni 2012:

Parkerte ved en bommen rett innafor Furan. Gikk først traktorveien, som også er pilgrimsleia. Så opp en sti mot Lomtjønna. Skreiv meg inn i trimboka osv. Så gikk jeg en sti som går opp mot Hommelvikheia, men skar altså av mot høyre og gikk opp på ei myr som ikke står på kartet. Står som skog. Etter det fulgte jeg myrdraget nedover et stykke. Der jeg på kartet har skrevet at jeg må rundt et stup, der går kraftlinja nå, og ikke der det står på kartet.
Jeg kom ned på veien, og gikk over den og bort mot Svartvatnet. Der fulgte jeg bekken fra vatnet nedover. Den står ikke på kartet. Den står på feil sted. Jeg har ikke gått langs bekken før, så jeg tenkte kanskje den gikk ned mot det som står på krartetm men da jeg merka at den gikk for langt øst og nordover etter hvert, så skjønte jeg hvilken bekk nede ved gamle E6 det er. Da måtte jeg bare gå vekk fra bekken. Klokka nerma seg 22. Alt for mange tidligere hogstveier i området jeg måtte gå tilbake, så jeg måtte trokle litt, men det gikk til slutt.







Stien opp til Lomtjønna

Lomtjønna

Lita tjønn på myra som på kartet er skog.

Myra som på kartet er skog. Masse myrull utover

Svartvatnet

Bekken fra Svartvatnet, som ikke står på kartet

Ingen kommentarer: