onsdag 8. august 2012

Gudåa, Bitbekktjønna - 22. juni 2012

En tur på fredag 22. juni 2012:
Starta ved brua over Gudåa, og gikk traktorveien opp første biten. Den slutter, og går over til sti like etter der jeg har skrevet "Nest største foss" på kartet.
Jeg hadde tenkt å gå opp til den største fossen, Styggdalsfossen, så jeg fulgte ikke stien så lenge. Jeg gikk oppover og kom gradvis nærmere elva igjen. Var ved fossen ei stund. Tok både bilder og film.
Fra fossen gikk jeg oppover langs elv et stykke, før jeg, litt etter men matpause gikk over mot Bitbekktjønna. Fra tjønna fulgte jeg bekken et lite stykke, så gikk jeg over i neste dalsøkk, og gikk ganske nær bekken der. Var litt tidsklemme, for jeg burde være nede ved bilen ca. 17.30.
Den siste biten kom jeg bort til elva igjen, og fulgte den bort til brua. Veldig tett krattskog, men jeg har ikke gått akkurat her før.
5 timer --- 11 km.





Gudåa. Foss på ca. 250 moh.


En høyde ovafor Gudåa og nordøstover


Styggdalsfossen i Gudaå. Høgeste fossen


Styggdalsfossen i Gudaå. Høgeste fossen


Juvet nedafor Stygdalsfossen i Gudaå


Gudåa rett på oversida av Gudåøyan


Elveslette i Gudaå rett ved 500 moh.


Bitbekktjønna. Røsshaguen bak til venstre


Ved Tverremsfloen over dalen mot Blåstøyten. Fossen nederst er i Reinåa


Nederste fossen i Gudåa, før møtet med Stjørdalselva

Ingen kommentarer: