lørdag 11. februar 2012

Ved Feren - nordvest for Sulåmo

En tur på tirsdag 17. januar 2012:

Kjørte inn så langt det var brøyta - mellom Sulåmo og Åbakk. Gikk ned til Feren og gikk langs bredden. Fin frostrøyk lenger utpå vatnet. Etter å ha gått nesten en km. langs bredden gikk jeg opp til veien. Fulgte den ca. 300 meter, så jeg ut i terrenget. Etter et parti der det hadde kjørt skuter, kom jeg ut i djupsnø, og der gikk det heller trått. Jeg brukte ca. 20 minutter på 300 meter. Skikkelig slit, men jeg fant ut at jeg like godt kunne fortsette helt bort til der jeg viste det var vei igjen, når jeg var kommet så langt ...
Tåka kom sigende mer og mer gjennom turen.

2,2 km ---- 1time, 15minutter.

Fra Åbakk utover Feren


Der Litjåa kommer ned i Feren


Feren like ved utløpet til Litjåa. Kjølhaugan bak.


Ved myra som ligger rett øst for Åbakk. Kjølhaugan bak.


Tåka kommer. Ved myra rett øst for Åbakk.


Mot åsen nord for Åmo og Åbakk. Mellom Litjåa og Kråka




Ingen kommentarer: