mandag 27. februar 2012

Kleiva og Kleivhåmmåren

En tur på lørdag 25 februar:

Starta like ved der privat vei begynner. Gikk veien opp til høgste pungt, så gikk jeg opp i ura. Vanskelig å gå der fordi det er så små steiner. Få steiner som er større enn ei biliardkule (Bortsett fra noen grunnfjell-lignende steiner som stikker opp og er større). De fleste er skiferflak på størelse med et litt klumpete vaffelhjerte, men jeg kom meg oppover fordi det var igjen litt snø, så kom jeg opp på litt fastere grunn rett under stupene. Der gikk jeg langs stupet i retning Velvang. Så kom jeg til ei hylle jeg kunne klive opp i for å komme på oversida av stupet. Jeg kom meg opp, og gikk motsatt vei på oversida av stupet, mot Vikan igjen.
Det går en tømmervei opp fra Velvang, som jeg har gått flere ganger, men jeg ville liksom se lanskapet fra rett under stupet en gang også.
Videre gikk jeg forbi ei mast på Kleivhåmmåren, og kom litt etter det igjen til hyttefeltet, som ligger øverst i Viksjøveien. Veldig vondt i kneet på vei ned til fjorden igjen. Siste biten på vikanveien bort til Kleivan igjen.

4,5 km --- 2 timer, 5 minutter


Øverst i ura, og lengst øst, er det større steiner


Rundt veiens høgste punkt er det nesten bare oppsmuldra. Har vel noe med
veibygginga å gjøre også, for lenger fra veien er det større stiener


Noen steder var det igjen litt is og snø i sola også. Plutselig et spøkelse i toppen av bildet



Ei lita "geit" ytterst på stupet


Like ved der jeg kom meg opp over stupet. Velvang Camping der nede


På oversida av stupet. Bratt nok mot sola og lite nok vegitasjon til at snøen var borte


På kanten av stupetutover fjorden med Fosenfjellan bak


Ned fra oversida av stupene like ovafor der veien er på det høgeste - Stjørdalsfjorden under




Ingen kommentarer: