onsdag 22. februar 2012

Sonvatna

En tur på fredag 17. februar:
Gikk stien fra Sildra opp til Ytre Sonvatet. Det var skuterspor opp dit, og så gikk de videre innover på sørsida av vatnet. Jeg gikk litt bortpver der. Sist jeg var her gikk det et spor ned til vatnet ltt lenger bort. Denne gangen ble det dujupsnø fra skutersporet og bort til vatnet. Jeg tok kjangsen på å gå over isen. Det var et skuterspor litt lenger til høyre for meg. En halv meter snø på isen, men det var ikke vått i sporene mine der jeg hadde gått, så ... Litt lenger ut var det et isfiskehull. Så da var det ihverfall ikke så lenge sida det var folk utpå her på den måten heller.
På den andre sida gikk jeg litt utpå isen der også, langs kanten. Litt mindre snø på isen inn på land. Gikk jo opp på land litt før oset. Elleers hadde det vel sagt plask (heh).
Til sammen ble det i hvertfall ca. 1 km. i djupsnø. Mye av tida opp til skrittet. Så kom jeg tilbake til skutersporet og gikk samme vei ned igjen.
Hadde oppholdsvær til jeg var oppe ved vatnet så snødde det ganske kraftig resten av turen.

6,1 km. --- 2timer, 5 minutter




Ganske fint vær da jeg starta fra Sildra. Her er Grønnlipynten fra like ved parkeringa


Ganske bra med snø - En del nysnø også


Ganske bra vær første biten av turen, men så kom snøen for fult da jeg kom opp til vatnet


En skulptur i oset


Littegrann lettere da jeg kom bort til oset etter å ha kryssa isen utpå vatnet


Oset fra brua over elva. Ganske så grått innover.


Temmelig så tett snøvær etter hvert - Myra rett øst for Sildra



Ingen kommentarer: