tirsdag 3. april 2012

Opp langs Fosslibekken - 29. mars 2012

En tur på torsdag 29 mars 2012

Parkerte like ved Terrassehusene i Stjørdal, og gikk først neafor de to gangbruene som går over bekken. Så gikk jeg opp på bruene, og derfra langs bekken oppover, og ikke på gangveien like ved. Gikk nedi skogen langs elveleiet. På hele tur oppover holdt jeg meg på vestsida (eller nordsida) av bekken, og på nedtur på østsida (eller sørsida). Det er ikke så langt, og bare ca. 80 møydemeter, men det var ganske så tungt likevell pga mye vegitasjon og bratte skrenter for å komme nær nok bekken.
Prøvde jo å ikke gå så mye innpå tomta til folk der den går helt ned til bekken selv om de burde jo tåle det. Ikke så mye trafikk der, når det er så bra med gangveier like ved, men altså, på like over 100 moh. er det et ganske bra stup, men et gjerde helt ut på kanten. En liten halvmeter ytterstr utafor gjerdet. Jeg gikk på utsida der ogs da, for å se ned i dalen. Vanskelig å få gode bilder pga mye trær. Hadde nok ikke vært så mye hvis det var et urørt område. Drenering og grøfting for veier og hus har laga litt ekstra tett skog en del steder.

3.2 km. --- 1 time, 30 minutter.





Fra den midtre gangbrua over bekken


Fossen nedafor den øverste gangbrua


Litt nedafor den lille flommarkskogen. Gangstien går et stykke opp i lia til høyre



Like på oversida av flommarkskogen. En leirplass der, men bålplass og tau.
Er det det som er Kleivdammen tru? Usikker.

Like nedafor boligfeltet. Her, som hele resten av ruta jeg gikk: Vanskelig å komme til.



Største fossen på oversida av flommarksogen. Et skikkelig stupå på venstre side av bekken her.
Der gikk jeg på oversida på opptur. For bratt og trangt nede i dalen.

Ingen kommentarer: